Taboos in Interpersonal Relations Regarding the Business Field

Have you ever felt „somehow strange” in a business situation? Lets’s say you suggested something during the meeting, asked a question, asked for some information and suddenly … there was an embarrassing silence. Or you have had a different scenario; you wanted to ask something, but you knew that this is not a topic that should be discussed in a given company. Both of these scenarios may have one thing in common – you unknowingly broke a taboo or you are afraid that you break it. In the safe circumstances of our meeting, let’s talk about the business taboo. How to talk about money? Who can end the meeting and ask everyone to leave? Can you tell your boss that he has made a calculation error? We meet during an evening full of such questions. Let’s break some taboos:)

Dr. Magdalena Łużniak-Piecha

Psychologist. She conducts research on personality pathologies in management, studies organizational psychopathic, narcissistic and histrionic cultures. She also conducts social skills development trainings, coaching workshops, consulting in the field of negotiation and management of international teams.


Na spotkaniu, które odbyło się w zeszłym tygodniu, rozmawialiśmy o naszych metodach komunikacji z partnerami biznesowymi i kolegami z zespołu oraz o tym, jak rozwiązujemy nasze problemy. W towarzystwie Magdaleny rozmawialiśmy o tym, jak możemy poprawić naszą komunikację z drugą osobą i jak możemy się lepiej rozumieć. Nasza impreza była bardzo aktywna, dzięki przykładom z naszego życia, dlatego chcielibyśmy podziękować wszystkim uczestnikom. Pod koniec spotkania zrozumieliśmy, że w komunikacji ważne jest 50% tego, co się mówi, i 50% tego, co się obserwuje. Jeśli mamy trudności ze zrozumieniem osoby stojącej przed nami i dochodzi do nieporozumienia, możemy zinterpretować otoczenie za pomocą naszych obserwacji. Wreszcie, próbując porozumieć się z naszymi partnerami za pomocą języka, którego oni używają, aby być bardziej zrozumiałymi, ułatwimy sobie życie.